Zachowania sygnalizujące problem. Nauczyciel jako pierwszy diagnosta

2020-08-12


Nauczyciel to osoba, która tuż po rodzicach ma zazwyczaj najczęstszy kontakt z dzieckiem. Ma możliwość obserwowania ucznia w wielu sytuacjach, zarówno podczas swobodnej zabawy z kolegami w czasie przerw, pracy indywidualnej na lekcji, jak i podczas zadań grupowych. Tym samym widzi naprawdę sporo - o wiele więcej niż najlepszy psycholog w gabinecie. Diagnoza szkolna jest ważnym i potrzebnym procesem. Baczne oko nauczyciela to nieoceniona pomoc we wczesnym zapobieganiu trudnościom szkolnym.


Webinar przygotowała Aleksandra Belta-Iwacz, autorka bloga Mamologia, psycholog, terapeuta pedagogiczny, trener umiejętności społecznych, w trakcie studiów podyplomowych z psychologii klinicznej dzieci i młodzieży. Aleksandra Belta-Iwacz jest zafascynowana psychologią dziecka, rodziny i relacjami. Na co dzień wspiera dzieci, ich rodziców i nauczycieli wierząc w ich kompetencje i podążając za ich potrzebami, pracuje w Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Chybiu.


Tematy poruszone podczas webinaru:

  • przyczyny trudności szkolnych
  • kryteria diagnostyczne dysleksji, dyskalkulii
  • kryteria diagnostyczne ADHD
  • kryteria diagnostyczne całościowych zaburzeń rozwoju
  • kryteria diagnostyczne zaburzeń nastroju
  • kryteria diagnostyczne zaburzeń zachowania
  • diagnoza różnicowa, czyli co wykluczyć
  • na co zmówić uwagę pisząc opinie dla psychologa
POBIERZ MATERIAŁY

Dodatkowe materiały są dostępne również w grupie nowoczesnych nauczycieli: sPokój Nauczycielski.

Zapraszamy do dołączenia do grupy!





wszystkie aktualności